apa kejadah nye!!!

CERITA 1

Dia : sye tgh carikan keje tuk kwn sye yg nk benti tuh...

Aku : *pandang dia* kata nk bukak bisnes..asal nak cr keje plk??

Dia : sye tgh gado dgn kawan lagi sorg tuh..mn tak bengang kejap cakap mcm nih..kejap ckp mcm tu..

Aku : ckp apa plk?? kan aritu kata kedai sume da dapat...dah tu?

Dia : dia tak nak plk kt sana...budak tak ramai lah apa lah katanya..

Aku : da buat market survey belom?

Dia : tu la dia kata..budak tak ramai.

Aku : apa kata pergi buat sendiri...duduk kt area tu satu hari tengok mcmn *aku terdiam...tak kan nak cakap traffic? kang salah fhm plk* orang kt situ..

Dia : tak...sye da suruh g bukak kat sec 13 tu jeh..sana apa pun dekat MSU nk bukak..apa lg yg dekat kt c2...student kan ramai...

Aku : *terdiam lagi*

Dia : tu lah masalahnye...kejap jadi kejap tak jadi..haih~

Aku : *masih terdiam*

korang faham perasaan aku???aku rasa macam nakkk blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

ok...pada aku lah kan...bukan nak meluntur kan semangat 'Dia' ni tuk bukak bisnes CC..tapi yang aku nampak 'Dia' tidak melakukan market survey dengan effective...

hanya melihat dengan mata kasar...memang idea itu bagus cume kene buat kaji selidik...bila saja aku ckp..ada saja yang mahu di bantah....ok memang ye aku tidak puas ati di situ...

sebelum ini aku sudah nekad untuk tidak membuka mulut atau berkongsi buah fikiran dengan 'Dia' nih sebab aku tau tiada gunanya...

Dia saja yang betul...

boleh muntah darah aku macam nih...sekarang bila saja orang bercerita dan seolah-0lah meminta nasihat aku jadi ralat!!bukan sebab bosan (well...apart of it yes aku bosan)tapi memikirkan bile orang itu bukan saja TIDAK MAHU DENGAR malah MEMPERTIMBANGKANnye pun tidak!!

aku penat!!!blogger-emoticon.blogspot.com

bukan penat fizikal ye tapi penat mental yang mana aku kurang gemar bile mental aku penat bukan sebab kerja tapi hal yang hurmmm.....korang faham la kan....ada yang tau kot apa yang aku rasa...

sedikit perubahan pada aku sejak 1-2 thn kebelakangan ini...aku kurang betah untuk mendengar masalah org......tapi kalau nk cite jugak aku masih dengar dan cube menjadi pendengar yang baik...

kasihan kawan-kawan aku yang memerlukan telinga kan??sigh~~


tu satu cite......cite yang kedua nya adalah...


CERITA 2

sewaktu otw kembali dari lunch...aku telah di tembak dengan 1 statement oleh rakan lelaki aku...sumenya gara-gara ppuan yang bwk kete proton iswara aerobek buatan malaysia memandu dgn merbahaya..

kelam kabut sume adalah...aku ckp lah (since 2 laki sorg ppuan kan terpaksa la pertahankan diri sdn) tak sume ppuan drive mcm ppuan tuh...mcm aku...pemandu yang berhemah selagi tidak di provoke oleh org lain...haaa kan berhemah tu...blogger-emoticon.blogspot.com

Laki A : hah tengokkkk...org kasi signal dulu br tuka lane...ni tidak..da masuk lane br nk kasi signal?? haih~~

Laki B : tu lah pasal!!! (sambil gelak2)

Aku yang duduk di belakang ni sudah panas ati....

Laki A : hah!! tengok tengok.....kelam kelibutttt..pakcik naik moto tu pun cuakkkk

Aku : hah..apa lagi...ko pegi sebelah dia bia aku sound suh bwk kete baik2...

Laki B (si pemandu) mengikut arahan mem besar di belakang...

Aku sudah siap sedia dengan tingkap terbuka..sebaik kereta bersebelahan..

Aku : kak!! bwk kete tu elok2 lah!

tetiba....kedengaran seperti gear yang di tolak tidak lepas!! SAH! akak td sudah cuakkkk...

Laki A dan B : hahahahahahahhahahahahah...igtkan memain je td nk sound..trus akak tu gelabah..

Aku hanya tersengih bile menyedari pakcik yg bawak moto menjeling...

realitinye disini adalah....rata-rata cikgu driving adalah berjantina LELAKI....maka adakah salah ppuan saja jika dia bwk kete mcm haram jeh??

ok kenyataannye adalah ppuan ni kalau ada yang penakut...memang penakut habis lah...kalau yang berani tu...memang berani habis! betul kan??

serupa gak dengan lelaki...bukan semua lelaki SANGAT BERANI ye...betul kan?

itu adalah hakikat!!!


ok aku penat menaip.....sampai sini saja...

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com







fakta kekejian hari ini:-

- "org ppuan ni antara 2 saja...dia jaga body kete, enjin dia abaikan...enjin dia abaikan, body pun skali skala ambk tau"
helloooo aku tau gakk kt mana nk buka hood depannn mn nk tgk minyak hitammm, air....haaaa not totally noob~

- "tayar tu dah suruh rotate...taya depan ke belakang, yang belakang bwk kedepan...sebab da botak tepi kan...tapi rasanya sampai sekarang tak buat...kot"
ok ngaku...aku tak buat sbb malas blogger-emoticon.blogspot.com

2 comments:

Unknown said...

ko mmg pendengar yg bagus...

Hezy-rena said...

hehehhe..terima kasih...jgn serik ye klu nk aku pinjam kan telinga =D