Sama tapi Tak Serupa

pagi tadi sebelum mood bekerja belom ada dan kerusi pun belom panas...bos pulak ada mood nak bercerita dengan aku dan rakan sekerja tentang seminar yang diharidinye selama 2 hari (2 ari aku tak da buat keje sungguh happy hidup ini wohooo~~blogger-emoticon.blogspot.com)


isunya adalah tentang aplikasi euro code yang semakin berleluasa di europe di mana euro code ini terhasil dari british code..pendek kata euro code ini adalah 'widgets' untuk british code bagi bidang construction ini...


dari isu itu ini kemudian tetiba ayat bos dituju kepada aku

Bos : rina...you and me sama...

Aku : errrr??? blogger-emoticon.blogspot.com (sudah..kenapa pulak aku dengan kau sama??)

Bos : when you dont give a demmm that means you dont give a demmmm

Aku : oooo .... (angguk2)

Bos : aku dulu macam kau jugak...tu zaman muda-muda lah..now im not young but yet not old oso (apakah?? blogger-emoticon.blogspot.com)


bos aku ni jenis yang suke observe orang...dia tau kalau aku tak suke maknanya aku tak suke...sekali orang buat kat aku dan perkara or benda itu menyakitkan ati maaf la ye kalau tetiba aku diam kan diri atau mengelak dari berbual sama kamu tu tandanya aku dalam mood tak suke...dan aku sorang pendendam blogger-emoticon.blogspot.com...

pendekkan kata bos aku walau macamana pun kita tak suke pada orang itu, somehow kita kene pandai manipulasi keadaan mengikut keperluan...sebabnye..incase la kan in future tetiba kita terpaksa bekerja dengan dia...korang pikir kerja itu akan menjadi senang ke??blogger-emoticon.blogspot.com kot-kot la kan orang yang kita tak suke tu akan 'menyenangkan' kerja kita gara-gara nak balas 'budi' ....kita kene tengok sapa orang itu...dan tahap skill yang kita ada berbanding dengan orang yang kita tak suke tuh...



-end-

blogger-emoticon.blogspot.com

2 comments:

Nor Azlina Yusof said...

kamu lama tak berbual dgn saya..Adakah saya masuk list org yg kamu tak mo ckp dah? koh koh koh

Hezy-rena said...

hahahhha..

tade lah...masing2 bz women nk wat camne kan kekekekke