TIDAK MAHU AMBIK PEDULI

sepanjang korang menggunakan telefon bimbit pernah atau tidak korang mendapat pangeylan telefon dari seseorang.dan kebetulan korang tidak menjawab panggilan tersebut...lalu di atas dasar kemanusiaan korang telah meminta maaf (ini dasar aku) pada si pemanggil kerana tidak dapat menjawab panggilan dia pada ketika itu.



AKAN TETAPI si pemanggil pula memberitahu bahawasanya beliau tidak membuat sebarang panggilan ke nombor anda pada waktu dan ketika itu.maka setiap kali berlaku kepelikan, beberapa kebarangkalian dikemukakan samada:-


1) telefon yang pada ketika itu di dalam poket maka dengan sendirinya tertekan nombo yang paling terbaru sekali di tekan..


2) seseorang telah bermain dengan telefon itu maka dengan ketidaksengajaan beliau menelepon nombo yang terbaru di dalam senarai pemanggil.



AKAN TETAPI, si pemanggil tetap berpendirian teguh dengan mengatakan beliau (si pemanggil) tidak pernah tertekan atau menyimpan telefon itu didalam poket kerana ketika itu saat itu telefon itu berada di atas meja.jadi bagaimana ianya mendail dengan sendirinya??



Persoalan: adakah pada ketika ini saat ini telefon yang bole diset kan pada satu-satu masa akan mendail nombo yang telah disetkan pada waktu-waktu tertentu?




aku tidak pasti blogger-emoticon.blogspot.com



oleh kerana tidak mendapat sebarang jawapan kepada kemushkilan dan keajaiban yang berlaku...maka perkara di atas tadi telah diabaikan tanpa susah payah. maklumla di zaman serba canggih ini kesilapan yang sedikit kecil tidak lah bole membawa kepada satu bencana yang sungguh besar.







AKAN TETAPI.....pernahkah korang mendapat pesanan ringkas yang sudah diketahui isi kandungannya bukan untuk korang?sudah pasti ini pernah berlaku kepada korang bukan?

dan kebiasaannya korang akan membalas kembali pesanan ringkas itu dengan menggunakan ayat "silap nombo ke bang?" atau apa sahaja yang seangkatan dengannya.


TETAPI pernah tak korang mengalamai satu keadaan bila pesanan ringkas korang itu di balas dengan "bile masa aku anta pesanan itu?" sudah pasti tidak pernah bukan???

apakah ini satu permainan yang ingin di mainkan oleh si penghantar tanpa menjemput para pesaing dengan terus terang?

atau ini adalah satu bahan lawak yang si penghantar menganggap ianya satu lawak jenaka yang menyeronokkan??

menyeronokkah bagi korang sekiranya korang berada di tempat si penerima???


aku pasti tidak blogger-emoticon.blogspot.com



kenapa perlu kau menidakkan bahawasanya kau telah menghantar pesanan ringkas kepada orang yang salah.apa kau ingat aku kan cemburu dengan ayat pesanan ringkas itu???



kau dan aku hanya SAHABAT tidak LEBIH ATAU KURANG dari itu.....


jadi selepas ini aku TIDAK MAHU AMBIK PEDULI lagi.




nota hujung : AKU SUNGGUH BENGANG!!! blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

1 comment:

Unknown said...

awat bengang2 nih??ilek..ilek...