Cita-Cita

Disuatu malam yang dingin.........



Makcik : ingat nak tulis novel lah...




aku : hah bagus la tuh...selama ni asyik baca novel jeh hehehehe da ada plot?



Makcik : ada..ada...pasal kehidupan kita (sambil membuat isyarat bulatan besar)




aku : (angguk faham bermakna pasal keluarga) takut orang pening nanti...banyak sangat watak




Makcik : tak pe..kita buat secara peringkat-peringkat..tapi satu je.



aku : apa?



Makcik : orang sekarang kan tulis novel guna ayat campur-campur BM dan BI.Makcik tatau nak buat mcm tuh.



aku : owh yang pasal tu tak yah ikut pun tak pe.




Makcik : yeke? kalau macam tu boleh lah..dah ada yang offer diri nak jadi watak utama.




aku: sapa?




Makcik : tutttttt (nama dirahsiakan)





aku : (gelak dulu sebelum sambung ayat) kalau yang tu, kene kasi terang dan jelas bahawa royalti sume kat makcik ye.hahahahahahahahha





Makcik : kejam laaa kamu ni....kene laaa bagi sekurang-kurangnye setengah percent hahahahahahahahha





ini la kalau kaki novel dah berjumpe, mak aku pun jeling jeh.siap kasi statement tak puas hati lagi.




Puan Besar : kalau pinjam kat library lagi murah.jimat.setahun bayar RM10 jeh tuk membership.




Makcik : tapi kalau pinjam kan ada tarikh pulang.kita ni baca nak kene menghayati.





Puan Besar: tapi tarikh tu bole renew. tak de masalah.






Makcik : satu hal pulak tu, nak kene pergi balik. kalau pinjam kepuasan dia lain. betul tak?





aku : (angguk saja) blogger-emoticon.blogspot.com





Puan Besar : *Jeling*





kehkehkehkeh apa nak buat.aku memang setuju dengan statement makcik aku tuh.korang yang kaki novel pun mesti setuju kan.nikmat membaca novel sendiri dengan pinjam tu lain.





lawak.lawak.

blogger-emoticon.blogspot.com

1 comment:

Nor Azlina Yusof said...

Weh aku setuju..Beli ada kepuasan..Kira novel tu harta kesayangan..Siap blh ingat beratus novel yg ada dlm koleksi n mana yang hilang dari rak