kalau Tetiba....

korang pernah tak mengalami car broke down suddenly??

well, aku pernah. a few times jugak lah. this not including flat tyre yang mana aku still drove back home dengan kelajuan yang minima (kalau ayah aku tau ni harus kene jerit!)

sebagai sorang perempuan (klu lelaki aku tak tau la plk kan macamana), perasaan cuak tu tetap ada. nak-nak aku ni memang tak enroll dgn AAM (ke MAA?) so hanya bergantung pada pomen ayah aku tu saja.

dan sebab itu juga sekiranya OP tidak sihat aku tidak berani nak bawak dia jauh dari kawasan subang. nak-nak kalau aku membawa penumpang, mau trauma kot penumpang aku tu hehehehe tapi benda da nak jadi kan, nak buat macamana....

sumber inspirasi aku menulis entry kali ini adalah rentetan dari kejadian semalam, well, eventho OP hanya kejung-kejung tapi tak salah kan kalau kita ekceli aku prepare something.

ok, item-item yang aku rasa patut sentiasa ada di dalam kereta adalah:-


1) bahan bacaan

nah!alasan "tiada masa" sudah tidak boleh di guna pakai ketika ini. daripada kita marah-marah pada kereta yang tetiba membuat hal apa kata kita menghabiskan masa dengan membaca sementara menunggu penyelamat sampai, so takde la korang boring yang teramat kan, plus masa pun akan berlalu dengan cepat. pastikan bahan bacaan itu agak tebal sebab pasti kita tak tau berapa lama kita akan tersadai di tempat itu kan.

2) PSP / I-Touch / Gameboy

kalau tak de bahan bacaan tak apa, pastikan alat permainan sentiasa berbateri penuh. so bole la layan game di tepi jalan. owh, korang kene la beli benda yang di sebut kan diatas tu dulu kalau tak, nak main teng-teng sorang-sorang pun bole.tak de masalah.

3) payung

dah la kereta mati di tengah jalan raya, tambah pula cuaca pada ketika itu panas nye masyaAllah...so payung adalah salah satu alat yang boleh membantu mengurangkan kadar pendedahan ke atas kulit anda yang mulus dan gebu itu. owh, bukan itu saja, sekiranya ada orang gila (tak kire la lelaki atau perempuan) tetiba mengganggu anda, payung bole di gunakan sebagai alat mempertahan kan diri.

4) air

untuk menghilangkan dahaga, ofcos.



ok.aku tau agak tidak logik point no.1 tu tapi aku jamin mesti bosan giler menunggu di tepi jalan macam pak/cik pacak kan. kalau ada kedai makan yang halal bole la melepak, kalau tak de?? haru-haru....


so itu saja lah idea yang aku nak kongsi bersama. sory ye sebab tak banyak idea pun hanya yang simple2 je aku letak.blogger-emoticon.blogspot.com






nota:-

banyak yang aku belajar tentang kereta ni maklum la bukan kete baru kan so tiap kali OP tak sihat aku jadi macam detektif conan mencari punca ketidaksihatan OP. thanks my dear OP
blogger-emoticon.blogspot.com blogger-emoticon.blogspot.com

No comments: