Al-Kisahnya...........



....begini

sejak aku menggunakan telefon bimbit atau bahasa jawanya adalah handphone, aku menggunakan talian maxis yang terchenta...dan sudah pasti plan pada waktu itu adalah pra-bayar atau bahasa jawanya adalah pre-paid...selama penggunaan aku tidak mengalami masalah walaupun rata-rata rakan-rakanku yang sentiasa menggunakan nya mengatakan kadang kala adalah gila.aku hanya tersenyum blogger-emoticon.blogspot.com....walaupun hatiku berdetak "maxis tu tau kau selalu bergayut..itu yang dia buat perangai..nak suruh kau belajar"blogger-emoticon.blogspot.com


dari zaman diploma sehingga masuk ke zaman bergelar pekerja kolar hitam..aku masih setia menggunakan talian pra-bayar atau bahasa jawanya pre-paid....dari jumlah isian RM30 ke RM60. aku nekad untuk tidak menukar ke bill atau bahasa jawanya di panggil post-paid..atas alasan walaupun aku mengisi RM60 tetap tidak habis guna.betapa jimatnya aku bukan?? (padahal tak ada sapa yang boleh aku bergayut atau sms banyak-banyak pun)


sehinggalah tanggal 6 DISEMBER 2010......

akibat terpedaya dengan kecantikan telefon bimbit yang orang canggih-canggih menggelarkannya ANDROID aku telah menukar dari pra-bayar ke post-paid blogger-emoticon.blogspot.com keputusan ini aku anggap sungguh besar sekali...kerana bertambah lagi lah bil aku selepas ini....blogger-emoticon.blogspot.com

masalah aku mula timbul di saat bil pertama di keluarkan....pakej yang aku mintak telah di salah key in kan...dan aku dengan senang hatinya menggunakan tanpa rasa risau- di kala itu.

panggilan ke talian mesra pelanggan di buat dan isu diatas adalah di anggap selesai hanya memerlukan folo-up dari pihak maxis yang terchenta...


anggapan ku salah...bagaikan lagu "pelamin anganku musnah" menjadi tema untuk bil yang kedua....aku di kenakan bayaran berlipat-lipat-lipat-lipat kali ganda yang pada hemat masyarakat setempat adalah tidak munasabah tambahan pula bukan atas permintaan aku...pelik bukan, aku mintak pakej itu di tukarkan tapi yang aku dapat pembatalan kontrak (bodo ke apa wehh??itu dua benda yang berbeza!!!)(ingat aku ni cop duit ke bai??) dan aku di minta bayar untuk permintaan "khayalan" itu blogger-emoticon.blogspot.com



jadinya bagaimana?? sekiranya aku membayar ini..maka aku berpeluang untuk menukar ke talian yang lain LEBIH MURAH dan TIDAK MEMENINGKAN KEPALA...orang kuning maybe?




(mantop no??)




blogger-emoticon.blogspot.com




akhir kata daripada pengguna setia maxis...... FUCK YOU~!!

terima kasih....sekian


3 comments:

benz said...

ni nak gelak ke nak camane? ater udoh pake enpon canggih2 kena lah postpaid. tp tu la.. karenah birokrasi kekdahnye ni. jgn tuko nombor weh... tuko line xpe. uhuuuu

Hezy-rena said...

darah tinggi sakit jantung sume ade ye...siyes aku x suke dengan bnda2 mcm ni..tp nk buat mcmn klu dorg da buat taik mcm nih..huhuhuhuhu

Unknown said...

ater??Ce citer.Ce citer..

Aku Adalah Pengguna Hot Ticket.

Sekian